Niezależne forum mieszkańców Kwidzyna i nie tylko :-)

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Buisnes is buisnes Winnetou
PostNapisane: 12 marca 2007, o 15:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 października 2006, o 12:24
Posty: 4881
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
Od początku naszej transformacji, Rosjanie próbują różnymi sposobami opóźniać proces naszego zbliżenia z Zachodem.
Starym, wypróbowanym sposobem są różnorakie naciski gospodarcze. A to nie ma wystarczających atestów, a to nasze ziemniaki niedobre, a to mięso nie spełnia świetlanych norm wielkiego mocarstwa. Można jeszcze czasami przykręcić kurek na rurce lub ogłosić budowę nowej. Na szczęście Polacy jakoś te naciski i szykany wytrzymują. I nagle powstaje "nowa świecka tradycja", Rosjanie proponują nam modernizację swojego uzbrojenia. Gdy w grę wkraczają wymierne pieniądze i nowy sposób uzależnienia - nagle nasi sąsiedzi pragną współpracy. Milusińscy.


Cytuj:
2007-03-12 11:30 Aktualizacja: 2007-03-12 14:19
Tajny pokaz rosyjskich MIG-ów dla polskiej armii
Możliwość tankowania w powietrzu, nowe radary, cyfrowy kokpit podobny do tych w F-16 oraz system rozpoznawania swój-obcy. W najbliższą środę Rosjanie i Brytyjczycy, podczas tajnej prezentacji, zaproponują naszym wojskowym unowocześnienie samolotu Mig-29 - dowiedział się dziennik.pl.

Polska jest jedynym krajem na świecie, którego siły powietrzne mają na wyposażeniu rosyjskie Mig-29 i amerykańskie F-16. Tyle że te ostatnie jeszcze przez długi czas nie będą zdolne do działań bojowych. W tym czasie to myśliwce Mig-29 będą strzec naszego nieba i amerykańskich maszyn na lotniskach. Dlatego powinny mieć zainstalowane najnowocześniejsze rozwiązania, które wzmocnią ich wartość bojową.
Rosyjskie konsorcjum MIG RSK, wspólnie z Brytyjczykami, zaproponuje nam modernizację układów elektronicznych w samolotach Mig-29, w tym głównie systemu rozpoznawania swój-obcy IFF oraz instalację nowych systemów nawigacyjnych i komunikacyjnych. Na razie rosyjskie maszyny służące w naszych siłach powietrznych nie są w stanie porozumiewać się z F-16, które stacjonują w bazie w Krzesinach. W dodatku również między sobą mogą się kontaktować tylko w ograniczonym zakresie i tylko przez urządzenia naziemne.
Co da się poprawić w MiG-ach?
"Jesteśmy w stanie zaproponować Polsce najnowszą modernizację, oznaczoną symbolem SMT, która właśnie trafiła do Jemenu, a wkrótce trafi do Algierii. Te maszyny nie istnieją jedynie na rysunkach projektantów. To realna broń, wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania" - tłumaczy dziennikowi.pl Igor Amasov, przedstawiciel korporacji MIG.
Unowocześnione samoloty mogłyby tankować w powietrzu oraz dostać dodatkowe podwieszane zbiorniki. Miałyby też nowe cyfrowe kabiny, dzięki czemu piloci z łatwością mogliby przesiadać się na F-16, które mają podobny układ wskaźników. Rosjanie zaproponują również zmodernizowany radar i nowe wyrzutnie systemów spadochronów hamujących. Rosyjska korporacja MIG RSK odpowiadać będzie za całość, natomiast do pomocy przydzielono jej dostawców podsystemów - spółki BAE Systems.
Podobną modernizację przeprowadzili już Słowacy. "Takie rozwiązanie mogłoby być interesujące dla Polskich Sił Powietrznych, ponieważ trwają prace nad zwiększeniem możliwości i modernizacją obecnie wykorzystywanego sprzętu. BAE Systems chętnie zaprezentuje zakończone sukcesem rozwiązanie zaoferowane Słowacji i przedstawi możliwość adaptacji programu w Polsce. Ewentualna decyzja dotycząca wdrożenia takiego rozwiązania i komentarz na ten temat leży w gestii polskiego Ministerstwa Obrony Narodowej" - powiedział dziennikowi.pl John Neilson, rzecznik BAE Systems.
Modernizować trzeba jak najszybciej
Prezentacja proponowanych zmian odbędzie się już w środę - dowiedział się dziennik.pl. "Dopiero po niej będziemy w stanie podjąć decyzję, czy maszyny będą modernizowane" - mówi nam rzecznik sił powietrznych Wiesław Grzegorzewski. Zgodnie z terminem eksploatacji, maszyny Mig-29 mogą latać na naszym niebie do 2015 roku. Potem teoretycznie powinny pójść na złom. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że Polska będzie domagała się od Rosjan przedłużenia tego terminu i Rosjanie się zgodzą. Samoloty mogłyby latać wówczas do 40 lat lub 4 tysięcy godzin w powietrzu.
Z modernizacją Mig-29 trzeba się spieszyć. "Mamy obecnie 36 maszyn tego typu" - mówi Grzegorzewski. Nie chce jednak zdradzić, ile z nich jest sprawnych. Wiadomo jednak, że na lotniskach dochodzi do "kanibalizmu samolotowego". Niektóre maszyny traktowane są jako składnice części zamiennych. Sprawne podzespoły wymontowuje się i przerzuca do innych samolotów, by te mogły wzbić się w niebo.
Wszystkie amerykańskie F-16, które mają bronić Polski, będą zdolne do działań bojowych dopiero za kilka lat. Pierwsza eskadra - 16 maszyn - ma być gotowa w 2008 r. Ale pozostałe 32 "Jastrzębie" wartość bojową uzyskają dopiero w 2012 roku.


Dariusz Rembelski

_________________
"Czym się różni człowiek cywilizowany od kulturalnego? Człowiek cywilizowany jeśli kopnie, to przeprosi, a człowiek kulturalny nie przeprosi, bo nie kopnie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


-->

Forum e-kwidzyn jest własnością Stowarzyszenia Promocji Medialnej e-Kwidzyn. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Właściciel Forum nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zgłoś post do moderacji.