Dołączył(a): 22 marca 2006, o 08:55 Posty: 2969 Lokalizacja: 214 Płeć:
|
Poniżej załączam informację Urzędu Miasta dotyczącą tegorocznych wyników egzaminu gimnazjalnego. Szkołom nauczycielom i gimnazjalistom gratulujemy sukcesów i życzymy dalszych postępów w nauce, tak aby przyszłoroczny egzamin zakończył się wynikiem przekraczającym 150% średniej wojewódzkiej (średnia wojewódzka=100%) Miejmy nadzieję, że przyszłoroczny raport i interpretacja wyników będą napisane nieco prostrzym językiem (tu cytaty : "najsłabszej bazie społecznej w mieście" czy "jest to drugi, kolejny wzrost wyników") Urząd Miasta napisał(a): Informacja o wynikach egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2005/2006 4 kwietnia 2006 roku Centralna Komisja Egzaminacyjna przeprowadziła kolejny, szósty już sprawdzian dla uczniów klas trzecich gimnazjów. W części humanistycznej badane były dwie kompetencje:
■ czytanie i odbiór tekstów kultury ■ tworzenie własnego tekstu. Lepiej, w skali kraju i województwa, zostały opanowane przez uczniów umiejętności z obszaru czytania i odbioru tekstów kultury. Zadania sprawdzające te umiejętności okazały się dla uczniów łatwe. W mniejszym stopniu zostały opanowane umiejętności z zakresu tworzenia własnego tekstu. W części matematyczno - przyrodniczej badano:
■ stosowanie terminów i poj ęć ■ rozumowanie, wnioskowanie ■ wyszukiwanie informacji ■ zastosowanie wiedzy w praktyce. Najlepiej, w skali kraju, zostały opanowane przez uczniów umiejętności z zakresu wyszukiwania informacji - zadania sprawdzające te umiejętności okazały się dla nich łatwe. Zadania sprawdzające umiejętności stosowania terminów i pojęć oraz rozumowania i wnioskowania były dla uczniów umiarkowanie trudne. Najsłabiej potrafią gimnazjaliści wykorzystywać wiedzę w praktyce. Wyniki uzyskane przez gimnazja, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kwidzyn oraz Gimnazjum Społeczne dotowane przez Miasto są bardzo wysokie. Od kilku lat obserwujemy coroczny wyraźny postęp. Jest on udziałem wszystkich szkół. Wynik Miasta jest w bieżącym roku lepszy od wyników wszystkich powiatów województwa pomorskiego. Na szczególną uwagę zasługuje porównanie z wynikami szkół trójmiejskich i Słupska. Są to miasta na prawach powiatu, w których odsetek rodziców z wyższym i średnim wykształceniem ( stwierdzono, iż osiągnięcia edukacyjne dzieci i młodzieży są proporcjonalne do wykształcenia rodziców) jest zdecydowanie wyższy niż w powiatach ziemskich. Miasto Kwidzyn osiągnęło wyniki lepsze od Sopotu, Gdańska, Gdyni i Słupska zarówno w części humanistycznej jak i matematyczno – przyrodniczej. Wyniki są więc znakomite. Jak to się stało? To na pewno i w pierwszym rzędzie efekt pracy bardzo wielu nauczycieli oraz prawidłowo realizowany nadzór pedagogiczny przez kadrę kierowniczą szkół. To rezultat pracy Akademii Umiejętności Pedagogicznych w Kwidzynie, która jako główny priorytet w swojej pracy przyjęła diagnozę umiejętności uczniów i współpracę w formach warsztatowych z nauczycielami szkół powiatu kwidzyńskiego. To również efekty już 11 – letniej współpracy Kwidzyna z grupą akademicką z Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem profesor Elżbiety Putkiewicz. Przyczyn sukcesu jest na pewno więcej. Trudno w tej sytuacji różnicować poszczególne szkoły. Tym niemniej kilka słów komentarza na ten temat. Najlepsze rezultaty osiągnęło Gimnazjum Społeczne (141% średniej wojewódzkiej w części matematyczno – przyrodniczej i 117,4% w części humanistycznej). Gimnazjum Społeczne od początku istnienia osiąga bardzo dobre rezultaty, stąd ten wynik nie był niespodzianką. Również niespodzianką nie były wyniki Gimnazjum nr 2 – szkoły, która z całą pewnością jest w ścisłej czołówce gimnazjów województwa pomorskiego. Niedawno mówiliśmy o znakomitych efektach w pracy z uczniem zdolnym, czego wymiernym rezultatem było uzyskanie tytułu laureata konkursu przedmiotowego przez 10 uczniów (2 m. w województwie). Wyniki uzyskane przez Gimnazjum 2 w Kwidzynie (131,5 % średniej wojewódzkiej w części matematyczno – przyrodniczej i 113,1 % w części humanistycznej) zasługują na szczególne uznanie ze względu na fakt, iż uzyskała je szkoła bardzo duża z 12 oddziałami klas III gimnazjów. Bardzo duży postęp uczyniło Gimnazjum Nr 3. W części humanistycznej szkoła osiągnęła wynik 108 % średniej wojewódzkiej i jest to postęp o 5 %, natomiast w części matematyczno – przyrodniczej wynik 108,8 % jest aż o 16 % lepszy niż w ubiegłym roku. Gimnazjum nr 1 (pamiętajmy, iż jest to szkoła o najsłabszej bazie społecznej w mieście) w części humanistycznej poprawiło się o 7,5% i osiągnęło wynik 100,8% średniej wojewódzkiej, w części matematyczno – przyrodniczej wynik jest o 1% lepszy od rezultatu z ubiegłego roku. Od dwóch lat szkoła ta pnie się do góry. Można już dziś śmiało powiedzieć, że kryzys ma już za sobą. Ważne jest, iż zmniejsza się różnica pomiędzy gimnazjami miasta Kwidzyna i pozostałymi gimnazjami powiatu kwidzyńskiego. Zarówno w części humanistycznej (w 2006 r. 103,5 % średniej wojewódzkiej) jak i w części matematyczno – przyrodniczej ( w 2006 r. 110,6 %) ta różnica uległa zdecydowanemu zmniejszeniu. To efekt m.in. współpracy gmin powiatu kwidzyńskiego w całym obszarze edukacji. Jest oczywiste, iż powiat kwidzyński również osiągnął znacznie lepsze rezultaty w porównaniu z rokiem ubiegły. Nadmienić należy, iż jest to drugi, kolejny wzrost wyników. W części humanistycznej powiat kwidzyński uzyskał wynik 6 na 20 powiatów województwa pomorskiego ( 11 w ubiegłym roku ) natomiast w części matematyczno – przyrodniczej jest to wynik 4 (9 w ubiegłym roku).
|
|