Niezależne forum mieszkańców Kwidzyna i nie tylko :-)

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2006, o 14:23 
Offline

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 08:53
Posty: 4262
Płeć: Kobieta
tak odnośnie wdrażania pewnych tematów w życie...

Cytuj:
Powiat kwidzyński. Najpierw ekspertyza przyrodnicza, potem pozwolenie na budowę

20.06.2006

Profesor Maciej Gromadzki z gdańskiego oddziału Polskiej Akademii Nauk wykona ekspertyzę przyrodniczą na terenie, na którym ma być budowany most przez Wisłę w okolicach Kwidzyna. Badania zleciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Ekspertyza jest warunkiem, aby otrzymać pozwolenia na budowę.
- Jest potrzebna ze względu na tzw. analizę wynikające z dyrektyw siedliskowych oraz ptasiej programu Natura 2000. W lipcu 2005 roku weszło w życie nowe prawo ochrony środowiska, które nakazuje, aby przy budowie takich obiektów jak planowany most przez Wisłę, uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych. Bez niej nie można otrzymać pozwolenia na budowę. Analiza jest czasochłonna, trwa kilka miesięcy. Liczymy, że otrzymamy ją do listopada tego roku - twierdzi Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Badaniami zostanie objęty dwukilometrowy rejon wzdłuż Wisły po obu stronach rzeki. Po kilometrze na południe i północ od planowanego mostu. Mają one wykazać m.in. jakie gatunki ptaków oraz roślin żyją i rosną na tym terenie oraz jak budowa mostu wpłynie na ich bytowanie.
Na temat ekspertyzy środowiskowej oraz ekologów wypowiadał się kilkakrotnie podczas pobytu w Kwidzynie Jerzy Polaczek, minister transportu.
- Często mamy problemy z różnymi postulatami ekologicznymi. Powodują one najczęściej utrudnienia i opóźnienia inwestycji. Sztandarowym przykładem jest budowa obwodnicy w Augustowie. Wszyscy roztrząsają problemy roślinności, a nikt nie widzi tego, jak ruch międzynarodowy w tym ciężkich samochodów wpływa negatywnie na to miasto i bezpieczeństwo. W przypadku mostu musi być wykonana ekspertyza środowiskowa. Tymczasem żadna organizacja ekologiczna nie żąda ekspertyz czy raportów oddziaływania na środowisko w tych miastach, przez które codziennie przejeżdżają setki, a nawet tysiące tirów. To nikogo nie interesuje. Musimy zajmować się badaniem roślinności czy ptaszków, co stanowi istotną przeszkodę w realizacji inwestycji - uważa Polaczek.
Ekspertyza wykonywana przez Polską Akademię Nauk będzie kosztowała ok. 50 tys. zł. Profesor Maciej Gromadzki, który ją wykona, jest autorem pracy "Zakres ochrony ptaków i zasady gospodarowania na obszarach proponowanych do objęcia ochroną jako Obszary Specjalnej Ochrony, tworzone w ramach systemu NATURA 2000 w Polsce".

Andrzej Chmielewski - NaszeMiasto.pl


http://kwidzyn.naszemiasto.pl/wydarzenia/615337.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2006, o 14:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 08:55
Posty: 2969
Lokalizacja: 214
Płeć: Mężczyzna
ForumPolityku jeśli chcesz coś powiedziec na temat mostu to TU jest to miejsce. Zapoznaj się jednak najperw z treścią tego postu abyś nie podnosił tematów już poruszanych .
Twój post, który przed chwila utworzyłes został usunięty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2006, o 09:40 
Offline

Dołączył(a): 7 kwietnia 2006, o 10:27
Posty: 88
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
KrzaQ napisał(a):
ForumPolityku jeśli chcesz coś powiedziec na temat mostu to TU jest to miejsce. Zapoznaj się jednak najperw z treścią tego postu abyś nie podnosił tematów już poruszanych .
Twój post, który przed chwila utworzyłes został usunięty.


Oj Krzaq-u, Krzaq-u... Przecież doskonale wiesz że nie chodziło mi o most tylko o zachowanie Kozdronia... Most był w tym wątku w drugim planie. Na pierwszy wysunęła się sprawa słów Kozdronia przed i po wyborach. Jeśli już naprawdę chciałeś się doczepić to mogłeś na przykład usunąć wątek, bo na przykład istnieje juz wątek o pośle Kozdroniu i tam należy umieszczać jego tematy...

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2006, o 20:25 
Offline

Dołączył(a): 3 września 2006, o 13:46
Posty: 1754
Lokalizacja: ...
Płeć: Kobieta
Tytuł: DZIENNIK BAŁTYCKI
Data: 04.09.2006

Cytuj:
Kwidzyn. „Zamrożony” milion w budżecie miasta

Na most, którego nie ma

Klub radnych Prawa i Sprawiedliwości w kwidzyńskiej Radzie Miejskiej zaniepokoił się rezerwowaniem w budżecie miasta miliona złotych na budowę mostu przez Wisłę wraz z drogami dojazdowymi. Zdaniem samorządowców nie ma uzasadnienia do takiego „zamrażania” finansów. - Od bardzo dawna bowiem wiadomo, że ta inwestycja nie jest realizowana - mówi Marek Sidor, członek PiS. - Nasz klub ma wątpliwości, czy organ prowadzący dobrze zrobił, zatrzymując te środki finansowe. Powinny zostać „zdjęte” z budżetu.
Burmistrz Andrzej Krzysztofiak odpiera zarzuty, tłumacząc, że od kilku lat prowadzone są rozmowy zarówno z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, jak i ministrem transportu.
- Decydenci zmieniają się co jakiś czas, dlatego zależy nam na tym, aby pokazać im, że miasto jest zainteresowane realizacją tej inwestycji - tłumaczy Krzysztofiak. - Musimy więc mieć zagwarantowane środki na ten cel. Nasz milion to oczywiście kropla w morzu potrzeb, tym bardziej, że inwestycja oszacowana została na 400 mln zł.
Przypomnijmy, że zgodnie z wcześniejszymi planami budowa mostu już dawno powinna się rozpocząć. Na przeszkodzie stanęło jednak wiele czynników, od zewnętrznych, jak zmieniające się prawo, po te wynikające z ludzkich błędów, jak wadliwy projekt.
Do tej pory na wszystkie działania związane z budową mostu oraz dróg dojazdowych wydano blisko 9 mln zł. Ponad 2,8 mln kosztował projekt i uzyskanie pozwolenia na budowę. Te ostatnie pieniądze można uznać za wyrzucone w błoto, gdyż projekt musi być zaktualizowany. Nowy ma być wykonany do listopada 2007 roku. Wkrótce potem rozpoczną się (tak jest w planach) prace budowlane, a realnym terminem ukończenia inwestycji jest rok 2013. Od 2000 r. koszt tej inwestycji wzrósł ze 130 mln zł do 400 mln zł. Obejmuje on teraz budowę mostu o długości 1703 m oraz dróg dojazdowych: po
wschodniej stronie Wisły 5,5 km odcinka od Lipianek do drogi krajowej nr 55 oraz po zachodniej stronie Wisły od drogi krajowej nr 1 do miejscowości Aplinki.
Radni miejscy z Kwidzyna zdecydowali, na wniosek burmistrza, o zdjęciu miliona złotych przy korekcie tegorocznego budżetu.


Ostatnio edytowano 25 października 2006, o 10:47 przez Bombka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, o 08:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 08:55
Posty: 2969
Lokalizacja: 214
Płeć: Mężczyzna
Zbliżają się wybory i jak co 4 lata temat mostu wraca.
Tym razem jednak w nieco innej formie. Do tej pory były obietnice typu "Wybierz mnie a ja sprawię, że będzie most" teraz
orężem stały się dotychczasowe działania czy raczej wykazywanie błędów i zaniechań. Tak czy siak temat mostu to znowu polityka... szkoda gadać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, o 09:31 
Offline

Dołączył(a): 24 marca 2006, o 10:39
Posty: 539
Płeć: Mężczyzna
Bo to bedzie most na miare naszych mozliwosci. Wprost do V RP.
btw. wybierzcie mnie a ja sprawie, ze bedzie most !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, o 09:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 11:13
Posty: 3425
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
Pociesza mnie jedno, niezależnie od wszystkiego kiedy wreszcie most zostanie
zbudowany, pisioryzm i kaczyzm zginą w pomroce dziejów i żaden pisior
nie będzie mógł sobie przyPiSać sukcesów.

Porcellus

_________________
Forum jest jak bagno,
kilku nie kuma, reszta rechocze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, o 10:30 
Offline

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 08:53
Posty: 4262
Płeć: Kobieta
Kupiłam dziś nasz Pulsik i widać znowu miałam nosa :mrgreen:
Na niesamowity pomysł wpadli nasi radni - ciekawe kto ich naprowadził na takie rozwiązanie...

http://www.e-kwidzyn.pl/forum/viewtopic ... =prom#3021

a powyżej macie link do przeszłości :mrgreen:


Załączniki:
Komentarz: Nieco większy skan gdyby ktoś nie widział literek ;)
art_prom.jpg [290.21 KiB]
Pobrane 17 razy
art_prom_m.jpg
art_prom_m.jpg [ 57.95 KiB | Przeglądane 8168 razy ]

_________________
"Jedną z radości przyjaźni jest wiedza, komu powierzyć swój sekret" Alessandro Manzoni


Ostatnio edytowano 25 października 2006, o 11:03 przez malgos, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, o 10:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 08:55
Posty: 2969
Lokalizacja: 214
Płeć: Mężczyzna
Małe sprostowanie się należy. Podobna przeprawa istnieje w Świbnie a nie w Świdnie.
Drobna literówka.
wycinek napisał(a):
...wymaga nie tyle wstawienia silnika do istniejącej platformy, ale umocowania statku rzecznego.

Obawiam się, że może to jednak wiązać się z budową nowej platformy, tak jak to zrobiono we wspomnianym Świbnie/Mikoszewie tym bardziej że mowa jest o ciężarówkach.
Założę się też, że przeprawa przestałaby być darmowa

    Cennik przewozu osób i samochodów w 2006 r.
    - pieszy 2 zł
    - rower 3 zł
    - motocykl 5 zł
    - samochód osobowy* 10 zł
    - samochód dostawczy* 15 zł
    - samochód ciężarowy* 25 zł
    - autokar* 40 zł

O promie w Świbnie napisał(a):
O promie: Prom "Świbno" (nowy) jest promem linowym, prowadzonym przez linę zamocowaną z obu stron rzeki. Jest to największy tego typu prom pływający na Wiśle. Jego napęd stanowi statek-holownik, który płynie obok. Nośność łączna promu: 90 ton i 100 osób. Tradycja pływania promu między Świbnem a Mikoszewem sięga roku 1895, kiedy to przekopano nowe ujście Wisły i zaistniała potrzeba komunikacji wodnej. Przeprawa promowa na obecnym odcinku działa od 1945 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, o 11:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 11:13
Posty: 3425
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
Poznaję swoje przemyślenia sprzed prawie pół roku ale wszystko wzkazuje na to,
że radny Pomykacz nie czytał naszego forum bo gdyby przeczytał to byłby
bardziej merytorycznie przygotowany do dyskusji w tym temacie.
Zastanawia mnie za to ignorancja Piotra Halagiery.

"Nigdy sam bym na to nie wpadł, (przynajmniej szczerze się przyznał, że z myśleniem kreatywnym u niego nietęgo przyp. Porcellus),
ale faktycznie zdarzają się takie przeprawy np. na wysokości Chełmna i Świecia ( nikt nie uświadomił pana wiceburmistrza, że pomiędzy
Świeciem i Chełmnem od równo 43 lat istnieje most drogowy, zacofany ten nasz wice przyp. Porcellus) i Świdnem (myślał chyba o Świbnie).
Czuć wybory idą. Niech forumowa koleżanka z platformy uświadomi swojego partyjnego kolegę żeby takich głupot nie wypisywał bo to nie przystoi. Chyba, że przeniesie się do PiSu.
Albo pisiory go podkupiły albo Sidor wykorzystał :-D :-D co zresztą na jedno wychodzi.


Porcellus

_________________
Forum jest jak bagno,
kilku nie kuma, reszta rechocze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, o 11:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 marca 2006, o 08:55
Posty: 2969
Lokalizacja: 214
Płeć: Mężczyzna
Chyba byłbym gotów płacić naszym samorządowcom za czytanie Forum... serio, gdybym tylko miał na to środki :)
Porcellus pięknie podsumował ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, o 10:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwietnia 2006, o 16:40
Posty: 1671
Lokalizacja: Dwumiasto
Płeć: Mężczyzna
http://www.gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/709001.html

Cytuj:
Ekolodzy gotowi są bronić Wisły. Ich zdaniem planowana budowa mostów pod Kwidzynem i Grudziądzem będzie szkodliwa dla ptaków

Jeżeli nie uszanujemy praw natury, może dojść do opóźnień budowy jednej z najważniejszych na Pomorzu tras komunikacyjnych - autostrady A-1. Takie wnioski wypływają z konfliktu, jaki zrodził się w związku z planowaną budową obwodnicy Augustowa - w poprzek cennej przyrodniczo doliny rzeki Rospudy. Obszar, który ma przeciąć nowa trasa, zaliczony został do europejskiej sieci ekologicznej „Natura 2000”. Dlatego do sporu między ekologami a rządem RP włącza się Komisja Europejska. Bardzo podobna sytuacja zaistniała na Pomorzu, a dotyczy budowy mostów w poprzek Wisły. Jeden ma powstać niedaleko Kwidzyna, drugi w pobliżu Grudziądza - na trasie autostrady A-1. W opinii ekologów obydwa obiekty są ingerencją w obszar "Natura 2000" - Dolina Dolnej Wisły, zgłoszony przez Polskę do Komisji Europejskiej, jako teren specjalnej ochrony ptaków.

Generalnie przedmiotem sporu jest rodzaj mostu przez Wisłę na projektowanej trasie A-1. Dyskusja na ten temat rozgorzała podczas sobotniego spotkania na Uniwersytecie Gdańskim z udziałem naukowców, ekologów i mieszkańców Trójmiasta, w tym Andrzeja Gwiazdy.
- Mosty wantowe są bardzo szkodliwe dla ptaków - zdecydowanie mówił dr inż. Szymon Bzoma z Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni, przedstawiciel Grupy Badawczej Ptaków Wodnych Kuling. - Dlatego powszechne u ornitologów jest nie zgadzanie się na budowanie takich obiektów w korytarzach ekologicznych. W przypadku autostrady A-1, dopóki inwestorem było Gdańsk Transport Company, zakładano, że na Wiśle zbudowany zostanie most przęsłowy. Teraz, kiedy inwestorem została Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, okazuje się, że jedyny możliwy ze względów technicznych do realizacji jest most wantowy. Ornitolodzy będą protestować.
- Nieprawdą jest, że wskazany do budowy został most wantowy - odpowiada Dagmara Andrzejewska, kierownik Zespołu Ochrony Środowiska w Transprojekcie Gdańskim. - Zostanie wybrany taki wariant, który nie zaszkodzi obszarowi "Natura 2000". Rzeczywiście jest teraz moda i tendencja, aby stawiać mosty wantowe, ale jeszcze nikt nie rozstrzygnął, jaki będzie na trasie A-1. Zespół przyrodników, który podjął się inwentaryzacji zasobów przyrodniczych na obszarach przepraw mostowych, przedstawił zalecenia dotyczące budowy tych obiektów i te zalecenia będą realizowane.
- Nie popełniajmy błędów, które już gdzie indziej w Europie popełniono - apeluje prof. dr hab. Jan Marcin Węsławski z Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk. - Nie może być tak, że argumenty techniczno-inżynierskie mają absolutny priorytet przed przyrodniczymi. Tak już było w Norwegii, podczas budowy elektrowni wodnej w latach 80. Ekologów, którzy protestowali, aresztowano. Potem okazało się, że mają rację.
- Jesteśmy gotowi zaprotestować także w województwie pomorskim, gdy będzie taka potrzeba - zapewniali działacze organizacji Greenpeace, którzy w mrozie sięgającym 27 stopni bronili Doliny Rospudy.
- Mam nadzieję, że wyciągniemy wnioski z tego, co stało się w Dolinie Rospudy i nie doprowadzimy do tak drastycznych protestów na Pomorzu - dodała Joanna Lepczak-Michalska, kierownik Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej w Gdańsku, działaczka Polskiego Klubu Ekologicznego. - Chodzi tu nie tylko o mosty na trasie autostrady A-1. Rozważyć trzeba też celowość wykonania przesmyku przez Mierzeję Wiślaną. Warto przeanalizować, czy ekonomiczne zdobycze, jakie wynikną z powstania przekopu, będą warte zniszczenia naturalnego środowiska.

Tu ekolodzy mogą zaprotestować
Dr Andrzej Tyszecki, specjalista od ochrony środowiska

W naszym regionie jest bardzo wiele miejsc newralgicznych ze względu na możliwe kolizji inwestycji i obszarów europejskiej sieci ekologicznej "Natura 2000". Dotyczy to doliny Łeby, ale przede wszystkim przedsięwzięć budowlanych nad morzem i w dolinie Wisły.
Duża część Zatoki Gdańskiej, ujście Wisły, Port Północny, Zatoka Pucka, Półwysep Helski, Mierzeja Wiślana - znajdują się w granicach "Natury 2000". Ten fakt musimy uwzględniać przy budowie różnych obiektów, np. portowych terminali kontenerowych.
Duży problem może powstać w Dolinie Dolnej Wisły - przy wznoszeniu mostów niedaleko Kwidzyna, a zwłaszcza Grudziądza - po którym pobiegnie autostrada A-1. Jedną z propozycji jest zbudowanie tam mostu wantowego (wiszącego na linach) co byłoby katastrofalne dla wędrówek ptaków. Tu trzeba się liczyć z możliwościami protestu ekologów. Tym bardziej, że most w pobliżu Grudziądza na trasie A-1 nie będzie jedyny nowy na dolnej Wiśle. Jak już wspomniałem, powstanie przeprawa pod Kwidzynem. Poza tym nowe mosty chcą mieć także Grudziądz i Toruń. Ingerencją w obszar "Natura 2000" będzie też przekopanie Mierzei Wiślanej. Moim zdaniem do tego nie dojdzie, zwłaszcza z przyczyn ekonomicznych. Zbudowanie takiego przesmyku i utrzymywanie torów wodnych nie opłaci się.

Obwodnica niebezpieczna dla ludzi i zwierząt

To, co na Podlasiu może zniszczyć obwodnica Augustowa, w Pomorskiem już dokonała trójmiejska obwodnica. Nie powstała ona na żadnym z obszarów Natura 2000, a mimo to nasza obwodnica stała się arterią komunikacyjną zabójczą dla natury. Nie zbudowano ani nad nią, ani pod nią przejść dla zwierząt. Dopiero teraz snute są plany naprawienia tego błędu.
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku zleciła wykonanie ekspertyzy w celu wyznaczenia na całej trasie trójmiejskiej obwodnicy szlaków migracyjnych zwierząt - mówi mgr inż. Dagmara Andrzejewska, kierownik Zespołu Ochrony Środowiska w Transprojekcie Gdańskim. - Potem zbudowane zostaną przejścia dla dużych i małych stworzeń, np. płazów.
- Nie potrzebuję szerokiego przejścia na 150 metrów jak jeleń - mówi Joanna Duda-Gwiazda, mieszkanka Gdańska. - Proszę nie myśleć tylko o zwierzętach. Chciałabym mieć ścieżkę przez obwodnicę do Osowej, abym mogła tam dotrzeć pieszo...

Nauki z Doliny Rospudy

Nie milkną spory w sprawie przebiegu przez dolinę Rospudy projektowanej obwodnicy Augustowa. Ów fragment międzynarodowej trasy komunikacyjnej Via Baltica, z Helsinek do Warszawy, zdaniem ekologów zniszczy bezcenne zasoby przyrodnicze zgłoszone przez rząd polski do Komisji Europejskiej jako obszar specjalnej ochrony ptaków europejskiej sieci ekologicznej „Natura 2000”. Obwodnica ma ulżyć mieszkańcom Augustowa, cierpiącym z powodu dużego natężenia ruchu samochodów ciężarowych.
- Zbudowanie obwodnicy w miejscu proponowanym przez rząd spowoduje straty, których nie da się zrekompensować - stwierdza dr Michał Buliński, działacz Polskiego Klubu Ekologicznego w Gdańsku - Bezpowrotnie zniszczone zostaną torfowiska. które powstawały przez 10 tysięcy lat. Powinniśmy to uwzględnić, planując inwestycje na Pomorzu.
Zdaniem Andrzeja Gwiazdy, obwodnica ulży mieszkańcom Augustowa, a nie poprawi losu obywateli Suwałk. Dlatego przykład Rospudy powinien być przez nas zauważony, by nie popełnić podobnego błędu: jednych się chroni, a innych pomija milczeniem.
Trasa obwodnicy Augustowa proponowana przez rząd, nie podoba się także Komisji Europejskiej. Jeżeli zrealizujemy tę inwestycję w planowanym miejscu, możemy zapłacić wysokie kary.

Tu mogą być konflikty natury z inwestycjami

1. Budowa elektrowni wiatrowych na obszarach morskich
2. Poszerzanie Półwyspu Helskiego
3. Budowa wiatraków w dolinach rzek
4. Wydobywanie bursztynu na obszarach „Natura 2000” - od Sopotu po granicę z Rosją
5. Inwestycje w dolinach rzek, np. Łeba i Wierzyca - we fragmentach zaliczonych do „Natury 2000”
6. Budowa obiektów na Mierzei Sarbskiej
7. Tunele w Trójmieście - pod wzgórzem Pachołek w Oliwie oraz pod Sopotem, a także Wyspa Stogi - Letnica, pod Martwą Wisłą.
8. Przekop przez Mierzeję Wiślaną
9. Most ponad Wisłą w rejonie Kwidzyna i w okolicy Grudziądza
10. Obiekty w pasie nadmorskim od Władysławowa na zachód, np. hotele, umocnienie brzegów.

Nasz komentarz

- Sieć Natura 2000 to unijny program ochrony dzikich ptaków i siedlisk naturalnych fauny i flory. Unijny, czyli również nasz. Ostateczną listę obszarów, które weszły lub wejdą w skład tej sieci ustala unijna komisja wspólnie z zainteresowanymi krajami! Wspólnie, czyli z nami. Nic więc nie stało się nad naszymi głowami, czy jak kto woli za naszymi plecami. Jeśli teraz nasze działania są wbrew wspólnym przepisom i ustaleniom, to nie możemy dziwić się, że ktoś spróbuje stać na straży tychże ustaleń, jak to ma miejsce w Dolinie Rospudy. Powiedzenie, że przepisy są po to, aby je łamać, nie przystoi władzy. Na Pomorzu też marzą nam się nowe mosty, drogi i szerokie plaże, ale... trzeba było myśleć wcześniej. Cóż, łatwo przyjmuje się unijne dopłaty i wydaje unijne dotacje. Gorzej, gdy trzeba przyjąć coś, co aktualnie jest nie po naszej myśli. Przepisy unijne to nie towar w hipermarkecie. Nie można wybierać tylko tego co nam się aktualnie podoba.

Wioletta Kakowska

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, o 10:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 października 2006, o 12:24
Posty: 4882
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
Ja bym proponował aby zlikwidować też wszystkie energetyczne linie przesyłowe.
Chociaż mogło by to się spotkać z protestem jaskółek, które lubią sobie na nich siadać.

Poza tym, boję się ze ekolodzy każą mi zamurować moje duże okna na Mylnej,
bo raz po raz jakiś mniej rozgarnięty ptaszek (niestety) kończy na nich swój żywot.

Tu z kolei mogły by zaprotestować koty, bo im te ptaszki wyjątkowo smakują.

_________________
"Czym się różni człowiek cywilizowany od kulturalnego? Człowiek cywilizowany jeśli kopnie, to przeprosi, a człowiek kulturalny nie przeprosi, bo nie kopnie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, o 11:01 
oki44 napisał(a):
Poza tym, boję się ze ekolodzy każą mi zamurować moje duże okna na Mylnej,


Uważaj bo niedługo nawet aby chodnik zamiatać to wymagane będzie pozwolenie ekologów, gdyż zamiatanie powoduje pylenie.


Ja do ekologów nic nie mam, i nie twierdze że źle robią, ale czasami przesadzają chyba.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, o 11:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2006, o 12:48
Posty: 13817
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
Corzano napisał(a):
Ich zdaniem planowana budowa mostów pod Kwidzynem i Grudziądzem będzie szkodliwa dla ptaków

i tak będzie teraz z każdą inwestycją... :roll: :roll: :roll:
najpierw pójdzie sporo kasy na projekty, wykup gruntów a potem wkroczą ekolodzy i "ekolożki" .... :mad:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


-->

Forum e-kwidzyn jest własnością Stowarzyszenia Promocji Medialnej e-Kwidzyn. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Właściciel Forum nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zgłoś post do moderacji.