Niezależne forum mieszkańców Kwidzyna i nie tylko :-)

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: drogowa dekadencja
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 listopada 2008, o 16:29
Posty: 46
Lokalizacja: Semper Invicta
Płeć: Mężczyzna
Moi drodzy, korzystając z wolnej chwili zasiadłem z mapą, popatrzyłem, policzyłem i wychodzi mi, że most niemal nic nie zmienia dla Kwidzyna... Czas dojazdu do np. Tczewa nie będzie znacząco krótszy, ilość kilometrów również nie bardzo się różni...

Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co właściwie jest cały szum? Może ja czegoś nie wiem, nie wziąłem pod uwagę - być może w toku dyskusji się uświadomię.

Druga sprawa, która mnie dręczy to tzw "obwodnica Dankowa" - czemu służy ta droga, bo tak:
- tranzyt Grudziądz-Iława leci DK16
- dla trasy Grudziądz-Malbork nic ona nie wnosi
- Bądki-Rakowiec można było realizować przez Krzykosy (tak wiem, jak tam teraz droga wygląda)

Po co i dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 20:37 
Offline
Przyjaciel forum

Dołączył(a): 20 czerwca 2007, o 06:05
Posty: 2331
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Nie wybrano
2fast4you napisał(a):
Czas dojazdu do np. Tczewa nie będzie znacząco krótszy, ilość kilometrów również nie bardzo się różni...

Myślę, że jesteś w błędzie. Mi to w sumie też specjalnie ten most nie jest potrzebny ale mam znajomego, który dzień w dzień jeździ do pracy właśnie do Tczewa. Myślę, że połączenie mostem Kwidzyna z "jedynką" i A1 zaoszczędzi mu z godzinę dziennie, które spędza prawie codziennie w kolicach mostu przez Nogat w Malborku jadać do lub z pracy. Sam osobiście też stałem tam nie raz i nie dwa po kilkdziesiąt minut a codziennie to sobie nie wyobrażam. Kilometrów to może przez ten most nie będzie mniej ale trasa zdecydowanie o większych możliwościach i pzepustowości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 21:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 listopada 2008, o 16:29
Posty: 46
Lokalizacja: Semper Invicta
Płeć: Mężczyzna
A widzisz, czyli jednak czegoś nie wiedziałem - mimo, że dość często mykam do 3-miasta nigdy nie trafiłem na korek w Malborku. Być może zawsze wychodziło mi poza godzinami szczytu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 3 września 2006, o 13:46
Posty: 1754
Lokalizacja: ...
Płeć: Kobieta
2fast4you napisał(a):
Może ja czegoś nie wiem, nie wziąłem pod uwagę - być może w toku dyskusji się uświadomię.


2fast4you,
kiedyś na potrzeby strony www.chcemymostu.pl oraz w oparciu o pewne opracowanie, zestawiłam najważniejsze argumenty za budową mostu. Oto one:


• Skrócenie czasu przejazdu w celu przeprawy na drugi brzeg Wisły (w porze zimowej promy nie kursują, możliwość przeprawy na drugi brzeg pod Tczewem – 47 km i Grudziądzu 35 km),

• znaczne obniżenie kosztów eksploatacji, zużycia paliwa i jego kosztów, w skali regionu województwa pomorskiego (oraz w mniejszym stopniu w skali całej gospodarki) jako skutek skróconych dzięki mostowi tras i odległości. Użytkownik, korzystając z przeprawy mostowej w okolicach Kwidzyna, zaoszczędza ~ 35 km w stosunku do przeprawy mostowej przez most w Grudziądzu i 59 km w stosunku do przeprawy przez most pod Tczewem.

• zmniejszenie kosztów strat czasu pojazdów w wyniku skrócenia tras i odległości dzięki ominięciu korków ulicznych w Grudziądzu i Malborku; należy wziąć także pod uwagę obecną przepustowość i możliwości eksploatacyjne promów kursujących w Korzeniewie i Janowie i konieczność oczekiwania kilkudziesięciu minut na możliwość przeprawy (oszacowano 25 istniejących w regionie tras, które ulegną skróceniu)

• wzrost konkurencyjności lokalizacji miasta poprzez powiązanie z autostradą A1 – dogodny i szybki dostęp do miast i regionów położonych wzdłuż jej trasy, a przez to z pozostałą siecią autostrad i dróg w kraju,

• odciążenie głównych obecnych drogi krajowej nr 55 oraz innych dróg, głównie wojewódzkich i powiatowych znajdujących się po prawej stronie brzegu Wisły i zmianę wartości obecnych potoków ruchu oraz jego struktury,

• zmniejszenie strat ekologicznych (zanieczyszczenia do atmosfery, wody i gleb oraz obniżenie hałasu komunikacyjnego) w wyniku zmniejszenia liczby pojazdokilometrów na skróconych trasach i w wyniku poprawienia płynności ruchu (jednakże na samym moście nastąpi punktowy wzrost emisji spalin i hałasu)

• zmniejszenie liczby kolizji, wypadków drogowych, ofiar śmiertelnych i innych strat materialnych na skutek zmniejszenia liczby pojazdów na oraz zmianę rodzajowej struktury ruchu (mniejsza liczba samochodów ciężarowych, zestawów drogowych itp.) oraz na skutek odbywania przejazdu po drodze o wysokich parametrach technicznych, poprawa komfortu podróżujących,

• pobudzenie dodatkowej produkcji przemysłowej i budowlanej, zwiększenie aktywności gospodarczej w sferze usług, w gminach i powiatach leżących wzdłuż Wisły (pozytywne oddziaływanie szacuje się w promieniu ok. 45 - 50 km),

• bezinwestycyjne wyzwolenie rezerw produkcyjnych przedsiębiorstw w regionie, które pozwolą na zwiększenie tempa rocznych przyrostów produkcji o ok. 0,1%. W wielkościach bezwzględnych oznacza to np. w 2010 roku wzrost produkcji w wysokości 14 mln zł*.

• oszczędności z zaniechania eksploatacji 2 promów ( Korzeniewo i Janowo),

• możliwość wykształcenia się nowych tran tranzytowych do obsługi dalekiego ruchu wschód – zachód,

• pobudzenie dodatkowej aktywności i różnych form turystyki uprawianej w celach wypoczynku i rekreacji, w szczególności na obszarach leżących w rejonie Dolnej Wisły ale także pośrednio w skali całego kraju, , poznawanie zasobów kulturowych i przyrodniczych,

• rozwój usług hotelowych, gastronomicznych, noclegowych itp. związanych ze wzmożoną aktywnością turystyczną oraz pośrednio rozwój branży paraturystycznej; warto wspomnieć o dochodach z podatków i opłat płaconych przez turystów oraz podmioty gospodarcze obsługujące ruch turystyczny,

• znaczne zwiększenie dostępności transportowej dla 300 tyś osób zamieszkujących powiaty malborski, kwidzyński, sztumski i tczewski, oraz ogólne zwiększenie dostępności transportowej dla ponad 2 mln mieszkańców województwa pomorskiego

• zwiększenie i przyciąganie ruchu w sferze turystyki i przejazdów tranzytowych (Bory Tucholskie – Warmia i Mazury, Kaszuby i Kociewie – Pojezierze Mazurskie), w skali międzynarodowej: połączenie regionów nadbałtyckich

• rozwój turystyki pieszej i rowerowej,

• wykorzystanie tranzytowego połączenia ziemi kwidzyńskiej, która znajduje się na trasie szlaku Kopernikowskiego wiodącego z Torunia do Malborka, Fromborka i Olsztyna,

• pozostałe, o których nie pomyślałam, ale które na pewno zostaną wymienione w toku dyskusji


* dane z 1997 roku, można szacować, że wartości te będą zdecydowanie większe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 21:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 stycznia 2007, o 19:29
Posty: 508
Lokalizacja: Malbork
Płeć: Mężczyzna
2fast4you napisał(a):
A widzisz, czyli jednak czegoś nie wiedziałem - mimo, że dość często mykam do 3-miasta nigdy nie trafiłem na korek w Malborku. Być może zawsze wychodziło mi poza godzinami szczytu :)


Mi też jakieś 10% przejazdów przez Nogat od strony Tczewa udaje się bez korków :-D :-D :-D

_________________
Życie jest naprawdę bardzo proste. Otrzymujemy to, co dajemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 21:20 
Offline

Dołączył(a): 25 czerwca 2009, o 11:24
Posty: 330
Lokalizacja: Gniew
Płeć: Mężczyzna
Brawo Bombka!!! Wiele innych technicznych, biznesowych i społecznych argumentów przemawia za mostem. Jeszcze trochę zima potrzyma i na lodzie pomknę do Kwidzyna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 21:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 października 2006, o 18:16
Posty: 1816
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
2fast4you napisał(a):
Druga sprawa, która mnie dręczy to tzw "obwodnica Dankowa" - czemu służy ta droga, bo tak:
- tranzyt Grudziądz-Iława leci DK16
- dla trasy Grudziądz-Malbork nic ona nie wnosi
- Bądki-Rakowiec można było realizować przez Krzykosy (tak wiem, jak tam teraz droga wygląda)


Masz rację, tylko ja bym zmienił początek obwodnicy, czyli przesunął wjazd przy Cegłowskich na rondo przy Jabilu na Miłosnej/Bądkach. Ludzie jadący z Grudziądza na Malbork, praktycznie nie widzieliby naszego miasta.

_________________
http://djwesa.agencjamuzyczna.eu/ - oprawa muzyczna imprez okolicznościowych... Facebook: DJ Wesa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 21:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 października 2009, o 08:49
Posty: 110
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
To może i ja wtrace swoje 3 grosze do dyskusji czesto jadę do Pelplina oraz do gniewu gdyż mam tam znajomych (raczej biznesowych niż towarzyskich) i taki most znacznie ułatwił by mi życie

_________________
I powiedział Pan Bracia nie kradnijcie tyle albowiem bramy niebios nie są tak szerokie


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2010, o 21:39 przez raster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 21:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 czerwca 2007, o 22:03
Posty: 1213
Płeć: Mężczyzna
2fast4you napisał(a):
Moi drodzy, korzystając z wolnej chwili zasiadłem z mapą, popatrzyłem, policzyłem i wychodzi mi, że most niemal nic nie zmienia dla Kwidzyna... Czas dojazdu do np. Tczewa nie będzie znacząco krótszy, ilość kilometrów również nie bardzo się różni...


Jak mam jechać przez Malbork to aż mnie mdli.. w lato jadę zawsze na prom i ta droga zdecydowanie jest lepsza, a czasowo wychodzi mi podobnie.

O wiele wygodniej bedzie się jeździło w stronę Bydgoszczy itp. Przyjdzie moment że będziemy mieli w końcu autostradę z północy na południe i nie wyobrażam sobie żeby Kwidzyn miał być od niej odcięty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2010, o 17:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 08:11
Posty: 1122
Lokalizacja: kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
Cytuj:
Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co właściwie jest cały szum? Może ja czegoś nie wiem, nie wziąłem pod uwagę - być może w toku dyskusji się uświadomię.


Policz zakręty na trasie Kwidzyn - Malbork. Sprawdź szerokość drogi . Policz ilość drzew. Sprawdź statystyki wypadków.
Porównaj to z analogicznymi danymi starej i nowej jedynki.

_________________
Żyjemy w czasach, w których tylko głupców traktuje się poważnie.

— Oscar Wilde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: drogowa dekadencja
PostNapisane: 8 stycznia 2010, o 19:48 
Offline

Dołączył(a): 15 grudnia 2009, o 11:16
Posty: 21
Lokalizacja: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna
2fast4you napisał(a):
Druga sprawa, która mnie dręczy to tzw "obwodnica Dankowa" - czemu służy ta droga, bo tak:
- tranzyt Grudziądz-Iława leci DK16
- dla trasy Grudziądz-Malbork nic ona nie wnosi
- Bądki-Rakowiec można było realizować przez Krzykosy (tak wiem, jak tam teraz droga wygląda)


bardziej niż mieszkańcom, służyć ma ciężarówkom jadącym do naszego "parku przemysłowego" (IP, Jabil itp.). Szczególnie wozy z drewnem nadjeżdżające od strony Prabut mają szansę ominąć miasto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2010, o 14:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwietnia 2008, o 08:58
Posty: 963
Lokalizacja: Włocławek
Płeć: Mężczyzna
Wnioskuję o zachowanie promów w celach .....różnych .
Skoro będzie most , to proponuję zastanowić się nad przystąpieniem Miasta i Gminy
Kwidzyn do drogi wodnej E 70 ( z Danii na Litwę ) , są prace wodno ziemne ,może dało by się w okolicach portu wykonać przystań odpowiedniej wielkości .

_________________
To wszystko nic , na przeciw wieczności .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


-->

Forum e-kwidzyn jest własnością Stowarzyszenia Promocji Medialnej e-Kwidzyn. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Właściciel Forum nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zgłoś post do moderacji.