Forum e-kwidzyn.pl
http://forum.e-kwidzyn.pl/

drogowa dekadencja
http://forum.e-kwidzyn.pl/viewtopic.php?f=130&t=6582
Strona 1 z 1

Autor:  2fast4you [ 7 stycznia 2010, o 19:59 ]
Tytuł:  drogowa dekadencja

Moi drodzy, korzystając z wolnej chwili zasiadłem z mapą, popatrzyłem, policzyłem i wychodzi mi, że most niemal nic nie zmienia dla Kwidzyna... Czas dojazdu do np. Tczewa nie będzie znacząco krótszy, ilość kilometrów również nie bardzo się różni...

Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co właściwie jest cały szum? Może ja czegoś nie wiem, nie wziąłem pod uwagę - być może w toku dyskusji się uświadomię.

Druga sprawa, która mnie dręczy to tzw "obwodnica Dankowa" - czemu służy ta droga, bo tak:
- tranzyt Grudziądz-Iława leci DK16
- dla trasy Grudziądz-Malbork nic ona nie wnosi
- Bądki-Rakowiec można było realizować przez Krzykosy (tak wiem, jak tam teraz droga wygląda)

Po co i dlaczego?

Autor:  reflexes [ 7 stycznia 2010, o 20:37 ]
Tytuł: 

2fast4you napisał(a):
Czas dojazdu do np. Tczewa nie będzie znacząco krótszy, ilość kilometrów również nie bardzo się różni...

Myślę, że jesteś w błędzie. Mi to w sumie też specjalnie ten most nie jest potrzebny ale mam znajomego, który dzień w dzień jeździ do pracy właśnie do Tczewa. Myślę, że połączenie mostem Kwidzyna z "jedynką" i A1 zaoszczędzi mu z godzinę dziennie, które spędza prawie codziennie w kolicach mostu przez Nogat w Malborku jadać do lub z pracy. Sam osobiście też stałem tam nie raz i nie dwa po kilkdziesiąt minut a codziennie to sobie nie wyobrażam. Kilometrów to może przez ten most nie będzie mniej ale trasa zdecydowanie o większych możliwościach i pzepustowości.

Autor:  2fast4you [ 7 stycznia 2010, o 21:01 ]
Tytuł: 

A widzisz, czyli jednak czegoś nie wiedziałem - mimo, że dość często mykam do 3-miasta nigdy nie trafiłem na korek w Malborku. Być może zawsze wychodziło mi poza godzinami szczytu :)

Autor:  Bombka [ 7 stycznia 2010, o 21:08 ]
Tytuł: 

2fast4you napisał(a):
Może ja czegoś nie wiem, nie wziąłem pod uwagę - być może w toku dyskusji się uświadomię.


2fast4you,
kiedyś na potrzeby strony www.chcemymostu.pl oraz w oparciu o pewne opracowanie, zestawiłam najważniejsze argumenty za budową mostu. Oto one:


• Skrócenie czasu przejazdu w celu przeprawy na drugi brzeg Wisły (w porze zimowej promy nie kursują, możliwość przeprawy na drugi brzeg pod Tczewem – 47 km i Grudziądzu 35 km),

• znaczne obniżenie kosztów eksploatacji, zużycia paliwa i jego kosztów, w skali regionu województwa pomorskiego (oraz w mniejszym stopniu w skali całej gospodarki) jako skutek skróconych dzięki mostowi tras i odległości. Użytkownik, korzystając z przeprawy mostowej w okolicach Kwidzyna, zaoszczędza ~ 35 km w stosunku do przeprawy mostowej przez most w Grudziądzu i 59 km w stosunku do przeprawy przez most pod Tczewem.

• zmniejszenie kosztów strat czasu pojazdów w wyniku skrócenia tras i odległości dzięki ominięciu korków ulicznych w Grudziądzu i Malborku; należy wziąć także pod uwagę obecną przepustowość i możliwości eksploatacyjne promów kursujących w Korzeniewie i Janowie i konieczność oczekiwania kilkudziesięciu minut na możliwość przeprawy (oszacowano 25 istniejących w regionie tras, które ulegną skróceniu)

• wzrost konkurencyjności lokalizacji miasta poprzez powiązanie z autostradą A1 – dogodny i szybki dostęp do miast i regionów położonych wzdłuż jej trasy, a przez to z pozostałą siecią autostrad i dróg w kraju,

• odciążenie głównych obecnych drogi krajowej nr 55 oraz innych dróg, głównie wojewódzkich i powiatowych znajdujących się po prawej stronie brzegu Wisły i zmianę wartości obecnych potoków ruchu oraz jego struktury,

• zmniejszenie strat ekologicznych (zanieczyszczenia do atmosfery, wody i gleb oraz obniżenie hałasu komunikacyjnego) w wyniku zmniejszenia liczby pojazdokilometrów na skróconych trasach i w wyniku poprawienia płynności ruchu (jednakże na samym moście nastąpi punktowy wzrost emisji spalin i hałasu)

• zmniejszenie liczby kolizji, wypadków drogowych, ofiar śmiertelnych i innych strat materialnych na skutek zmniejszenia liczby pojazdów na oraz zmianę rodzajowej struktury ruchu (mniejsza liczba samochodów ciężarowych, zestawów drogowych itp.) oraz na skutek odbywania przejazdu po drodze o wysokich parametrach technicznych, poprawa komfortu podróżujących,

• pobudzenie dodatkowej produkcji przemysłowej i budowlanej, zwiększenie aktywności gospodarczej w sferze usług, w gminach i powiatach leżących wzdłuż Wisły (pozytywne oddziaływanie szacuje się w promieniu ok. 45 - 50 km),

• bezinwestycyjne wyzwolenie rezerw produkcyjnych przedsiębiorstw w regionie, które pozwolą na zwiększenie tempa rocznych przyrostów produkcji o ok. 0,1%. W wielkościach bezwzględnych oznacza to np. w 2010 roku wzrost produkcji w wysokości 14 mln zł*.

• oszczędności z zaniechania eksploatacji 2 promów ( Korzeniewo i Janowo),

• możliwość wykształcenia się nowych tran tranzytowych do obsługi dalekiego ruchu wschód – zachód,

• pobudzenie dodatkowej aktywności i różnych form turystyki uprawianej w celach wypoczynku i rekreacji, w szczególności na obszarach leżących w rejonie Dolnej Wisły ale także pośrednio w skali całego kraju, , poznawanie zasobów kulturowych i przyrodniczych,

• rozwój usług hotelowych, gastronomicznych, noclegowych itp. związanych ze wzmożoną aktywnością turystyczną oraz pośrednio rozwój branży paraturystycznej; warto wspomnieć o dochodach z podatków i opłat płaconych przez turystów oraz podmioty gospodarcze obsługujące ruch turystyczny,

• znaczne zwiększenie dostępności transportowej dla 300 tyś osób zamieszkujących powiaty malborski, kwidzyński, sztumski i tczewski, oraz ogólne zwiększenie dostępności transportowej dla ponad 2 mln mieszkańców województwa pomorskiego

• zwiększenie i przyciąganie ruchu w sferze turystyki i przejazdów tranzytowych (Bory Tucholskie – Warmia i Mazury, Kaszuby i Kociewie – Pojezierze Mazurskie), w skali międzynarodowej: połączenie regionów nadbałtyckich

• rozwój turystyki pieszej i rowerowej,

• wykorzystanie tranzytowego połączenia ziemi kwidzyńskiej, która znajduje się na trasie szlaku Kopernikowskiego wiodącego z Torunia do Malborka, Fromborka i Olsztyna,

• pozostałe, o których nie pomyślałam, ale które na pewno zostaną wymienione w toku dyskusji


* dane z 1997 roku, można szacować, że wartości te będą zdecydowanie większe

Autor:  Azaziz [ 7 stycznia 2010, o 21:18 ]
Tytuł: 

2fast4you napisał(a):
A widzisz, czyli jednak czegoś nie wiedziałem - mimo, że dość często mykam do 3-miasta nigdy nie trafiłem na korek w Malborku. Być może zawsze wychodziło mi poza godzinami szczytu :)


Mi też jakieś 10% przejazdów przez Nogat od strony Tczewa udaje się bez korków :-D :-D :-D

Autor:  Grzegorz Gniew [ 7 stycznia 2010, o 21:20 ]
Tytuł: 

Brawo Bombka!!! Wiele innych technicznych, biznesowych i społecznych argumentów przemawia za mostem. Jeszcze trochę zima potrzyma i na lodzie pomknę do Kwidzyna :)

Autor:  chester [ 7 stycznia 2010, o 21:24 ]
Tytuł: 

2fast4you napisał(a):
Druga sprawa, która mnie dręczy to tzw "obwodnica Dankowa" - czemu służy ta droga, bo tak:
- tranzyt Grudziądz-Iława leci DK16
- dla trasy Grudziądz-Malbork nic ona nie wnosi
- Bądki-Rakowiec można było realizować przez Krzykosy (tak wiem, jak tam teraz droga wygląda)


Masz rację, tylko ja bym zmienił początek obwodnicy, czyli przesunął wjazd przy Cegłowskich na rondo przy Jabilu na Miłosnej/Bądkach. Ludzie jadący z Grudziądza na Malbork, praktycznie nie widzieliby naszego miasta.

Autor:  raster [ 7 stycznia 2010, o 21:27 ]
Tytuł: 

To może i ja wtrace swoje 3 grosze do dyskusji czesto jadę do Pelplina oraz do gniewu gdyż mam tam znajomych (raczej biznesowych niż towarzyskich) i taki most znacznie ułatwił by mi życie

Autor:  Slay [ 7 stycznia 2010, o 21:38 ]
Tytuł: 

2fast4you napisał(a):
Moi drodzy, korzystając z wolnej chwili zasiadłem z mapą, popatrzyłem, policzyłem i wychodzi mi, że most niemal nic nie zmienia dla Kwidzyna... Czas dojazdu do np. Tczewa nie będzie znacząco krótszy, ilość kilometrów również nie bardzo się różni...


Jak mam jechać przez Malbork to aż mnie mdli.. w lato jadę zawsze na prom i ta droga zdecydowanie jest lepsza, a czasowo wychodzi mi podobnie.

O wiele wygodniej bedzie się jeździło w stronę Bydgoszczy itp. Przyjdzie moment że będziemy mieli w końcu autostradę z północy na południe i nie wyobrażam sobie żeby Kwidzyn miał być od niej odcięty.

Autor:  warzek [ 8 stycznia 2010, o 17:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co właściwie jest cały szum? Może ja czegoś nie wiem, nie wziąłem pod uwagę - być może w toku dyskusji się uświadomię.


Policz zakręty na trasie Kwidzyn - Malbork. Sprawdź szerokość drogi . Policz ilość drzew. Sprawdź statystyki wypadków.
Porównaj to z analogicznymi danymi starej i nowej jedynki.

Autor:  Kruk [ 8 stycznia 2010, o 19:48 ]
Tytuł:  Re: drogowa dekadencja

2fast4you napisał(a):
Druga sprawa, która mnie dręczy to tzw "obwodnica Dankowa" - czemu służy ta droga, bo tak:
- tranzyt Grudziądz-Iława leci DK16
- dla trasy Grudziądz-Malbork nic ona nie wnosi
- Bądki-Rakowiec można było realizować przez Krzykosy (tak wiem, jak tam teraz droga wygląda)


bardziej niż mieszkańcom, służyć ma ciężarówkom jadącym do naszego "parku przemysłowego" (IP, Jabil itp.). Szczególnie wozy z drewnem nadjeżdżające od strony Prabut mają szansę ominąć miasto

Autor:  Mirrr [ 25 października 2010, o 14:04 ]
Tytuł: 

Wnioskuję o zachowanie promów w celach .....różnych .
Skoro będzie most , to proponuję zastanowić się nad przystąpieniem Miasta i Gminy
Kwidzyn do drogi wodnej E 70 ( z Danii na Litwę ) , są prace wodno ziemne ,może dało by się w okolicach portu wykonać przystań odpowiedniej wielkości .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/