Rachel napisał(a):
Też mi się coś zdaje, że ten zakład termicznego zagospodarowania, spalarnię chcą nam pod nosem wybudować.
Dokładniej, to w Twojej firmie.
Cytuj:
Aspekty społeczne
* odległość od istniejącej i planowanej zabudowy mieszkaniowej
International Paper – Kwidzyn Sp. z o.o. położona jest w odległości ok. 4 km na południe od centrum Kwidzyna, przy ulicy Lotniczej 1. Obiekty Zakładu położone są na terenie płaskim o rzędnej ok. 60 m npm. Od zachodu granica IP – Kwidzyn Sp. z o.o. przebiega równolegle do linii kolejowej, oraz drogi państwowej relacji Grudziądz - Kwidzyn. Droga ta znajduje się na skarpie; na zachód od drogi teren gwałtownie obniża się do rzędnej 12 m npm. – granicą końca skarpy jest rzeka Liwa. Od rzeki Liwy do Wisły teren jest płaski, przeznaczony na rolnicze użytkowanie. Od strony północnej Zakład graniczy z terenami przemysłowymi (zakłady produkcyjne, hurtownie, magazyny, place składowe). W odległości około 1,3 km w kierunku północnym od głównego emitora Zakładu (E1 - komin Elektrociepłowni), zlokalizowana jest luźna parterowa zabudowa mieszkaniowa. Dalej w tym kierunku w odległości około 2,5 km usytuowana jest zwarta zabudowa mieszkaniowa wielokondygnacyjna. Brak jest planów co do rozwoju zabudowy mieszkaniowej w sąsiedztwie zakładów papierniczych.
* akceptacja społeczna
- bezpieczeństwo zdrowia - na terenie zakładów prowadzonych było szereg inwestycji, które nie powodowały konfliktów społecznych i nie napotykały na problemy związane z ich akceptacją społeczną. W krajobrazie znajdują się różnego rodzaje instalacje przemysłowe z dominującymi w krajobrazie kominami. Można zatem przewidywać, iż sam fakt posadowienia dodatkowej instalacji nie będzie budził znaczących konfliktów ze strony mieszkańców. Należy także podkreślić, iż spółka, wskutek szeregu inwestycji modernizacyjnych w okresie ostatnich kilkunastu lat, w dużym stopniu obniżyła emisję szkodliwych substancji do środowiska naturalnego. Ponadto wykonano szereg inwestycji wpływających pozytywnie na jakość środowiska i zdrowia mieszkańców miasta, w tym stację uzdatniania wody oraz modernizację kwidzyńskiego szpitala. W świadomości lokalnej społeczności obraz zakładu jest zatem pozytywny, a zaufanie do inicjatyw inwestycyjnych wysokie.
o uciążliwości komunikacyjne – zakład oddalony jest od mieszkaniowej części miasta, ale dojazd na teren zakładu prowadzi przez miasto, dlatego tez od wielu lat mieszkańcy Kwidzyna przyzwyczajeni są do dużego natężenia ruchu samochodowego. Należy zauważyć, że zwiększenie natężenia ruchu samochodowego wskutek realizacji inwestycji będzie niewielkie biorąc pod uwagę aktualną skalę zjawiska. Samochody transportujące frakcję energetyczną i odpady poprocesowe, ze względu na rozwiązania techniczne nie będą także emitować uciążliwych zapachów przewożonych odpadów.
- obniżenie wartości domów i gruntów - lokalizacja zakładu nie powinna wpłynąć na obniżenie wartości gruntów ani struktury mieszkaniowej; na obrzeżach jest zlokalizowana inna zabudowa przemysłowa oraz zabudowa usługowa. Przeprowadzone konsultacje społecznie nie brały pod uwagę wariantu lokalizacji spalarni w Kwidzynie, dlatego też na tej podstawie nie można konstruować porównań do dwóch pozostałych opcji lokalizacyjnych. Warto jednak zaznaczyć, iż wszelkie ewentualne konflikty społeczne będą najprawdopodobniej rozwiązywane przy udziale władz lokalnych, które na dzień dzisiejszy opowiadają się jednoznacznie pozytywnie za lokalizacją spalarni na obszarze zakładu.
Zakład znajduje się przy ulicy Lotniczej 1 w Kwidzynie, na obszarze miasta użytkowanym przemysłowo. W najbliższym otoczeniu brak jest zabudowy mieszkaniowej, której rozbudowy nie planuje się także w przyszłości. International Paper - Kwidzyn Sp. z o.o. jest od 1992 roku częścią największej korporacji papierniczej świata - International Paper. Historycznie, przedsiębiorstwo pod nazwą "Zakłady Celulozowo - Papiernicze w budowie" w Kwidzynie powołane zostało Zarządzeniem Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z 17 lipca 1972 roku. Wraz z przejęciem zakładu rozpoczęła się realizacja obszernego programu modernizacji całego zakładu.. Założenia programu modernizacji, którego założenia zostały w pełni zrealizowane. Wielkość produkcji uległa podwojeniu a jej jakość pozwala skutecznie konkurować z renomowanymi wyrobami produkowanymi w Europie Zachodniej. Do zakładu dojazd prowadzi ze strony centrum miasta ulica Żwirową. Obszar Kwidzyn ia znajduje się w miejscu krzyżowania dróg wojewódzkich 90 i 55 oraz gminnych – 518, 521, 532, 588. Z uwagi na wieloletnie funkcjonowanie zakładu, ludzie przyzwyczajeni są do dużego natężenia ciężkiego transportu kołowego, związanego z dostarczaniem do zakładów surowców do produkcji oraz wywozem produktów papierniczych z zakładów. Na terenie zakładu znajduje się elektrociepłownia IP Kwidzyn, gdzie zainstalowanych jest siedem kotłów parowych (sześć energetycznych i jeden ciepłowniczy) wytwarzających energię cieplną dla potrzeb produkcji celulozy, papieru, ogrzewania zakładu i ogrzewania miasta. Wszystkie kotły energetyczne pracują na wspólny kolektor parowy i są zasilane wodą zasilającą ze wspólnego kolektora.
* zwiększenie uciążliwości komunikacyjnych
Obszar Kwidzyn ia znajduje się w miejscu krzyżowania dróg wojewódzkich 90 i 55 oraz gminnych – 518, 521, 532, 588. Dojazd na teren zakładu ma miejsce od strony ulicy Żwirowej. Sam zakład umiejscowiony jest poza obszarem zabudowy mieszkaniowej, ale dojazd do niego prowadzi przez miasto. Z uwagi na wieloletnie funkcjonowanie zakładu, mieszkańcy przyzwyczajeni są do dużego natężenia ciężkiego transportu kołowego obrębie zabudowy miejskiej.
Zakłada się, iż rocznie na teren instalacji do termicznej utylizacji odpadów transportowane będzie maksymalnie ok. 200 tys. ton frakcji energetycznej, czyli około 24 ciężarówki dziennie, co nie powinno stanowić problemu w szczególności w odniesieniu do obecnych warunków komunikacyjnych w Kwidzynie związanych z bieżącym funkcjonowaniem zakładów papierniczych.
Z punktu widzenia komunikacji należy także wspomnieć o planowanej budowie mostu na Wiśle, na trasie nr 90. Inwestycja ta, o którą władze lokalne zabiegały od lat, ma się rozpocząć w czerwcu 2010, a zakończyć w roku 2012. Umożliwi ona połączenie miasta z trasa krajową nr 1 oraz autostrada A1 i spowoduje usprawnienie ruchu samochodowego w kierunku zachodnim.
Pogrubienia moje.
Ja się zabiję! Kto te bzdury pisał? Ledwie pozbyliśmy się drewnowozów z miasta przez otwarcie obwodnicy przez Dankowo, to teraz chcą nam wozić śmieci przez środek miasta.
Do tego władze, które są za tą inwestycją. Chyba się oflaguję!
P.S. O użyciu odmienianiu nazwy miasta i pisaniu Kwidzyn
ia nie wspomnę. Widać, że ignorant piszący to opracowanie nigdy u nas nie był.