żadnych informacji dotyczących modernizacji ul. Sportowej nie widać
Tylko się mówi, że będzie remontowana(ja osobiście preferowałbym przeniesienie kostki brukowej na DEPTAK, bo była mowa o jej przeniesieniu pod katedrę). Może ktoś ma jakieś informacje, kiedy zostaną rozpoczęte roboty drogowe na Sportowej?
a tu artykulik, wspominający o pracach na ul.Sportowej i przebudowie pięćdziesiątki-piątki.
Cytuj:
Kwidzyn-Bądki. Szykuje się przebudowa skrzyżowania - lewoskręt albo kolejne rondo na granicy
Wraz z planowanym na początek kwietnia otwarciem nowej fabryki Jabila, która mieścić się będzie na granicy między Kwidzynem i Bądkami, należy się spodziewać większego ruchu samochodowego w tamtych okolicach, a niektórzy obawiają się korków na skrzyżowaniu drogi do fabryki z drogą krajową 55.
W Urzędzie Miasta Kwidzyna zajęto się wyborem koncepcji przebudowy skrzyżowania, by udrożnić ruch. Pod uwagę brane są dwa warianty: budowa lewoskrętu od strony Kwidzyna lub budowa ronda. W pierwszym przypadku pas ruchu do skrętu w lewą stronę rozpoczynałby się 50-60 m przed zjazdem do fabryk BM i Plati, a ciągnąłby się aż do zjazdu do Jabila. Druga rozważanych opcji to utworzenie ronda przy skręcie do Jabila. Miasto zleciło opracowanie koncepcji, w której uwzględnione zostaną nie tylko koszty, ale także konieczność wykupu gruntów prywatnych. W przypadku inwestycji pewna jest natomiast jedna rzecz – likwidacja prawoskrętu do fabryk od strony Gardei.
- Doświadczenie pokazuje, że prawoskręty są niebezpieczne, bo często zatrzymują się na nich pojazdy. Zależy nam na spowolnieniu ruchu – mówi Piotr Halagiera, wiceburmistrz Kwidzyna.
Optymistyczny wariant przewiduje, że do końca listopada pracę zostaną ukończone. Trudno jak na razie mówić o kosztach, choć wiceburmistrz przewiduje, że być może uda się zamknąć inwestycję w kwocie 2 mln zł.
- Jesteśmy w o tyle dobrej sytuacji, że pod drogą nie ma żadnej infrastruktury, położone są jedynie kable podziemne. Natomiast konieczne będzie z pewnością wycięcie kilku drzew – mówi wiceburmistrz.
Miasto z pewnością będzie największym udziałowcem w tej inwestycji. Urzędnicy będą starali się o wsparcie ze strony firm, których problem skrzyżowania pośrednio także dotyczy.
- Niech Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrobi nam ul. Sportową, a my zajmiemy się skrzyżowaniem na drodze krajowej w okolicy wspomnianych fabryk – mówi Piotr Halagiera.
źródło:
http://kwidzyn.naszemiasto.pl/wydarzenia/831925.html